Romerike Topphåndballklubb presenterer nå sin klubblogo og terminlistenavn. I nær fremtid endres hjemmesiden med ny profil. I tillegg skal ny drakt lanseres i løpet av juni.

-Vi har vært i en prosess gjennom de siste månedene der vi vurderte mange forslag til klubbnavnet som skal fremkomme i terminlistene. Vårt offisielle navn, Romerike Topphåndballklubb, er langt og tungt. Dette ble til i stiftelsen som følge av lovkrav for innhold fra Norges Idrettsforbund, sier styreleder Geir Vestrheim.

ROMERIKE RAVENS fikk flest stemmer og blir klubbens navn i terminlistene. Ravnen passet beskrivelsen som spillere, støtteapparat og styret kunne identifisere seg med. «Ravnen er svart med metallglans i blålilla eller grønt, og jakter gjerne glitrende metall. Den opptrer enkeltvis, i par eller flokk. Den er intelligent, oppfatter situasjoner og løser problemer raskt.»

I slike prosesser skal man sikre blant annet domenerettigheter og ikke minst skape en logo som passer til klubbens identitet. Da søkte klubbstyret hjelp fra de beste på Romerike, byrået Creative Heads.

Ravnen har stort vingespenn og glad i alt som glitrer, så det passer jo bra for noen som jakter medaljer. Med vingene omfavner og beskytter den store fuglen klubben og konstellasjonen.

Franck Bjaanes, Creative heads

En logo som skal bety noe
Franck Bjaanes, partner og kreativ leder i Creative Heads tok oppgaven med stort engasjement. -Når jeg ble presentert for Romerike Ravens måtte jeg visualisere. Ravnen har stort vingespenn og glad i alt som glitrer, så det passer jo bra for noen som jakter medaljer. Med vingene omfavner og beskytter den store fuglen klubben og konstellasjonen. De to R’er i navnet ble også naturlig å spille på som et element i logoen.

Jeg synes og at den også representerer menneskene bak satsningen godt. De har en entusiasme og stå på vilje som smitter og Romerike trenger folk som omfavner og løfter frem slike satsninger.

Hvem er Creative Heads?
-Vi er resultatet av to selskaper innenfor reklame og performance som har slått seg sammen med utfyllende spisskompetanser. Vi ønsker å være den ledende og foretrukne aktøren innen vår bransje her på Romerike. Det er jo litt som dere i Romerike-Ravens, sier Bjaanes

Den kreative lederen har satt sitt preg på svært mange selskaper gjennom mer enn to tiår. I hele perioden har de vært aktive i lokalsamfunnet, men har ikke mulighet til å være med i alle prosjektene som kommer fra lokale ildsjeler. -Vi hadde jo en relasjon til et par av menneskene i klubben. Prosjektet var spennende og kult. Jeg blir ekstremt trigget da jeg ser lokale lag som går sammen for å bygge noe. Det finnes jo ikke storlag i området, og at man gjennom samarbeid ønsker å komme i denne posisjonen virker troverdig. Dette synes vi i Creative Heads det er spennende å være en del av.

Creative Heads er en stor gjeng med gode reklamefolk

Om Creative Heads
Creative Heads AS er et resultat av en vellykket sammenslåing av de to store byråene på Romerike, Optus AS og Bajasen Design og Reklame AS. Bajasen hadde holdt på siden 2004 og Optus startet først i 2019. Begge selskapene ble grunnlagt på Romerike og hadde en solid posisjon innen sine respektive områder. Optus startet som et performance byrå som laget kostnadseffektive og konverteringsvennlige kampanjer, og etablerte seg fort som en stor aktør i området. Bajasen startet som et reklamebyrå og har vært en betydelig aktør på Romerike, med lang fartstid og har vært et preferert reklamebyrå som store selskaper i område henvender seg til når de vil ha noe utenom det vanlige.

Vi er en gjeng med kreative hoder som elsker å skape resultater for våre kunder gjennom kommunikasjon.