Skal nå ut til flere. Signerer avtale med Romerikes Blad – Ravens

Skal nå ut til flere. Signerer avtale med Romerikes Blad

I en hverdag som har blitt stadig mer digitalisert har klubbene i Rema 1000-ligaen tatt større grep om sine egne nyhetskanaler. Romerike Ravens ønsker å nå ut til flere enn det tradisjonelle håndballinteresserte publikummet og er glade for å samarbeide med Norges største lokalavis, Romerikes Blad.

Klubben har gjennomført møte og har hatt en god dialog med markedssjef Terje Kjos Johansen og markedskoordinator Hege Jenssen i Romerikes Blad. – For oss er det i hovedsak synlighet som er viktig i tillegg til at vi syns det er spennende med ny og annen måte å organisere og planlegge toppidretten på. Så må vi også si at Romerike Ravens navnet passer veldig godt med området vi dekker geografisk og vårt eget navn, sier Jenssen

Les mer om Romerikes Blad

Mediene har vært i stor endring. Også Romerikes Blad har de siste årene merket at vanene og markedet har vært og er i forandring. -Siste undersøkelse i Forbruker og Media viser at våre lesere er mer og mer digitale og vi nærmer oss 60% rene digitale lesere. Det er fortsatt mange som leser oss på papir, men de fleste av papirleserne leser oss også digitalt. Leserne konsumerer nyheter og lokalt stoff på andre flater enn tidligere og langt oftere. Flere velger mobil, pc og lesebrett og nyhetene sjekkes flere ganger om dagen. Video brukes og ses oftere og det er kanskje en trend det dreier mot i bransjen, fortsetter Jenssen.

For lagene i Rema 1000-ligaen og 1.divisjon har egne kanaler blitt viktigere. Norsk Topphåndball har en felles nettsideplattform for klubbene. I tillegg blir kampene streamet på plattformen handballtv.com, direktesport (Amedia) og TV2. Norsk Topphåndball støtter også klubbenes aktiviteter i sosiale medier. Kampene i Rema 1000-ligaen vises på direktesport.no

I avtalen med Romerikes Blad får mediehuset sin logo RB.NO på baksiden av spillershortsen og et gitt antall billetter til kampene Romerike Ravens arrangerer. Klubben får som motytelse mulighet til å benytte avisens kanaler i sin annonsering. Dermed håper Ravens å nå ut til et bredere publikum.

Les siste redaksjonelle omtale om Romerike Ravens i rb.no
Slapp jubelen løs etter sesongens første seier: – Dette var så sinnsykt deilig